$left
$middle
Tre elever i uppehållsrummet med en av
coacherna.
Två elever sitter i en soffa och pratar med varandra.

Bellevue gymnasium

Bellevue gymnasium är den lilla skolan med det stora hjärtat. Här får du jobba i din egen takt för att nå dina mål.

På individuellt alternativ hos oss anpassas undervisningen till dig och det du behöver. Du och de som jobbar på skolan arbetar tillsammans för att du ska komma dit du vill. Vi vill att du ska känna dig trygg och få bästa möjliga hjälp att komma vidare i dina studier eller till arbete.

En glad lärare sitter på huk bredvid en skolbänk och hjälper en elev i klassrummet.

Vi ger lust och motivation att studera

Vi på Bellevue gymnasium jobbar nära dig för att du som elev skall kunna nå dina mål. Vi skapar trygghet genom nära relationer med dig och din vårdnadshavare.

En elev sitter och studerar i klassrummet. I bakgrunden syns andra elever.

För dig mellan 16-19 år som behöver läsa grundskolekurser för att komma vidare

Bellevue gymnasium är en gymnasieskola för dig som väljer att gå det individuella alternativet. På skolan har vi ett positivt arbetsklimat och ett lösningsfokuserat arbetssätt.

Två elever sitter och spelar Uno med varandra. I bakgrunden ses två andra elever.

För elever och vårdnadshavare

Ett av Bellevue gymnasiums framgångsrecept är ett nära samarbete med elever och vårdnadshavare.

Lär känna oss

Våra program